понеделник, 28 април 2014 г.

Cigarettes were always about being a rebel

Преди известно време бях казала, че животът е е една реклама, а хората са рекламираните продукти.  И докато човекът търси своето поле за изява, рекламата търси своите зрители, защото реално, на нея вече и е дадено това поле. Докато на човека му трябват повече усилия, за да предизвика интерес, на рекламата и трябва едно излъчване, за да стане любима. Докато на човека му трябват думи, за да провокира реакция, на рекламата и трябва едно движение. Или по-точно подходящото лице. Рекламата продава, също както и външността продава.  Това е и едно от основните правила и методи за една добра реклама. Като се започне от комбинацията продукт – известна личност: Мартини -  Джорж Клуни, Орбит – Антонио Бандерас, Шанел – Брат Пит, Пепси – Бионсе и така нататък. После продължаваме към по- нискобюджетните. Там залагат на хубав визия от страна на даденото лице, за продукта – не е много сигурно: Вафли Хели, Баунти, Камагра, Евтерпа, Елви и така нататък. И така, рекламата продава, но само ако е стонойностна, иначе се получава един пошъл опит за конкуренция. А в днешно време, предизвикването на интерес в зрителите е една много трудна, да не казвам непосилна задача. Дали защото хората вече не вярват на нищо и никого, или защото малкият екран започна да бълва от пошли реклами, такива, които ни карат да изключим телевизора.

Запалих поредната цигара и  в главата ми се въртят хиляди реклами. Образите на известни личности, и не дотам известни, проникват в съзнанието ми и изчезват за секунда. Търся идеалът ми за мъж ( и се надявам приятелят ми да не прочете това ). И докато издишам плътният дим от устата си и наблюдавам дебелата цигара в малките ми пръсти, се сещам за Marlboro. Прекалено са силни за моя организъм, но си позволявам да си купя кутия, само защото сексапилният мъж от рекламата е захапал една такава. И това излъчване не влияе само на мен, а и на мъжете. В рекламите се разчита на това да създадат у мъжа усещането, че и той може да е мъжкар, силен здрав, сексапилен и така нататък, ако използват дадения продукт. Разчита се на сериозните физиономии и на картини от необятни преерии. Например диви коне, които героят опитомява с лекота. И като цяло, всичко, което създава усещане за мъжкар. В рекламите на Marlboro наблягат върху първообрзите –каубои, мачовци и прочие. Логиката е елементарна – пуши Marlboro, за да си и ти такъв. „Cigarettes were always about  being a rebel” ( или казано на български - цигарите показват букнтовника в теб), обяснява Gwenaëlle Gobé , маркетингов директор на Marlboro. Както се знае Филип Морис създава Marlboro още през 1954 година. В първите реклами се залага на образа на истински мъже. Търсени са добре изглеждащи момчета от всякакви сфери на живота. Въпреки това, всички мускули на света не са били достатъчни и са изпратили компанията към дъното. Тогава Burnett е помолил своите служители да идентифицират мъжки образ, и един от тях предложил каубой. Това довело до победа и Marlboro се изкачило на върха в тютюневата промишленост. Стига толкова история. Образът на мъжа в Marlboro е на силен и мощен човек, на когото не му трябват думи, за да покаже своят избор. Той е решителен, търси и намира най-доброто за себе си, но и не е лесен. Той знае как да очарова една жена само с поглед, да я омае и накара да бъде до него. С едно дърпане на цигарата, сякаш притесненията изчезват и на мястото им идва самоувереността. Такива искат и да са мъжете, за това мъжкият образ на Marlboro се превръща в идеал не само в очите на мъжете (пушачи), но и в женските също. Има цяло развитие отпреди 100 години до сега, но типажът си е един и същ. Те даже са създали илюзионна  страна – страната на Marlboro, където могат да живеят само достойни мъже с възхищаващите им се жени. Тогава как да не си купиш кутия Marlboro, за да станеш един от тях. И като цяло, този тип реклами е „бащата“ на образа на мъжа в рекламите.


Намерих го, намерих своя идеал за мъж. И все още се надявам приятелят ми да не прочете това, защото освен всичко е и заклет непушач. Шегата настрана. Реклмата продава, а точната външност връща и инвестиции. Както виждаме мускулите не правят рекламата или добре изглеждащият герой, а онзи, който всяка респект, който има излъчване и този, който предизвиква интерес от страна на жените и почит от страна на мъжете. Така, че дали си мъж или жена, важното е да уловиш и задържиш интереса на зрителя. А както казах, това е една трудна, понякога непосилна задача. Също като живота.

Няма коментари:

Публикуване на коментар