Преди известно време бях казала, че животът е е една
реклама, а хората са рекламираните продукти.
И докато човекът търси своето поле за изява, рекламата търси своите
зрители, защото реално, на нея вече и е дадено това поле. Докато на човека му
трябват повече усилия, за да предизвика интерес, на рекламата и трябва едно
излъчване, за да стане любима. Докато на човека му трябват думи, за да
провокира реакция, на рекламата и трябва едно движение. Или по-точно
подходящото лице. Рекламата продава, също както и външността продава. Това е и едно от основните правила и методи
за една добра реклама. Като се започне от комбинацията продукт – известна
личност: Мартини - Джорж Клуни, Орбит –
Антонио Бандерас, Шанел – Брат Пит, Пепси – Бионсе и така нататък. После
продължаваме към по- нискобюджетните. Там залагат на хубав визия от страна на
даденото лице, за продукта – не е много сигурно: Вафли Хели, Баунти, Камагра,
Евтерпа, Елви и така нататък. И така, рекламата продава, но само ако е
стонойностна, иначе се получава един пошъл опит за конкуренция. А в днешно
време, предизвикването на интерес в зрителите е една много трудна, да не казвам
непосилна задача. Дали защото хората вече не вярват на нищо и никого, или
защото малкият екран започна да бълва от пошли реклами, такива, които ни карат
да изключим телевизора.
Запалих поредната цигара и в главата ми се въртят хиляди реклами.
Образите на известни личности, и не дотам известни, проникват в съзнанието ми и
изчезват за секунда. Търся идеалът ми за мъж ( и се надявам приятелят ми да не
прочете това ). И докато издишам плътният дим от устата си и наблюдавам
дебелата цигара в малките ми пръсти, се сещам за Marlboro. Прекалено са силни за
моя организъм, но си позволявам да си купя кутия, само защото сексапилният мъж
от рекламата е захапал една такава. И това излъчване не влияе само на мен, а и
на мъжете. В рекламите се разчита на това да създадат у мъжа усещането, че и
той може да е мъжкар, силен здрав, сексапилен и така нататък, ако използват
дадения продукт. Разчита се на сериозните физиономии и на картини от необятни
преерии. Например диви коне, които героят опитомява с лекота. И като цяло,
всичко, което създава усещане за мъжкар. В рекламите на Marlboro наблягат върху
първообрзите –каубои, мачовци и прочие. Логиката е елементарна – пуши Marlboro, за да си и ти такъв. „Cigarettes were always about
being
a
rebel”
( или казано на български - цигарите показват букнтовника в теб), обяснява Gwenaëlle Gobé , маркетингов
директор на Marlboro.
Както се знае Филип Морис създава Marlboro още през 1954 година. В първите реклами
се залага на образа на истински мъже. Търсени са добре изглеждащи момчета от
всякакви сфери на живота. Въпреки това, всички мускули на света не са били
достатъчни и са изпратили компанията към дъното. Тогава Burnett е помолил своите
служители да идентифицират мъжки образ, и един от тях предложил каубой. Това
довело до победа и Marlboro
се изкачило на върха в тютюневата промишленост. Стига толкова история. Образът
на мъжа в Marlboro
е на силен и мощен човек, на когото не му трябват думи, за да покаже своят
избор. Той е решителен, търси и намира най-доброто за себе си, но и не е лесен.
Той знае как да очарова една жена само с поглед, да я омае и накара да бъде до
него. С едно дърпане на цигарата, сякаш притесненията изчезват и на мястото им
идва самоувереността. Такива искат и да са мъжете, за това мъжкият образ на Marlboro се превръща в идеал не
само в очите на мъжете (пушачи), но и в женските също. Има цяло развитие
отпреди 100 години до сега, но типажът си е един и същ. Те даже са създали
илюзионна страна – страната на Marlboro, където могат да
живеят само достойни мъже с възхищаващите им се жени. Тогава как да не си купиш
кутия Marlboro,
за да станеш един от тях. И като цяло, този тип реклами е „бащата“ на образа на
мъжа в рекламите.
Намерих го, намерих своя идеал за мъж. И все още се
надявам приятелят ми да не прочете това, защото освен всичко е и заклет
непушач. Шегата настрана. Реклмата продава, а точната външност връща и
инвестиции. Както виждаме мускулите не правят рекламата или добре изглеждащият
герой, а онзи, който всяка респект, който има излъчване и този, който
предизвиква интерес от страна на жените и почит от страна на мъжете. Така, че
дали си мъж или жена, важното е да уловиш и задържиш интереса на зрителя. А
както казах, това е една трудна, понякога непосилна задача. Също като живота.
Няма коментари:
Публикуване на коментар